Walking the talk

Before giving a speech, I rehearse by walking and repeating the words in my head.

I’ve found it useful for the following reasons:

- I hate to rehearse in front of people. I’d rather not rehearse than rehearse in front of people. Yet, not rehearsing at all is taking a big risk. Rehearsing in my head doesn’t provide me with external feedback, but it does allow me to be more comfortable with what I’m going to say.

- When I’m walking, I don’t have slides in front of me. I can’t look at them to figure out what I should say next. It forces me to build a structure that flows naturally. Each element should spontaneously lead to the next one. Awkward transitions become very obvious by using this technique.

- Every time I rehearse, the words that come out are not exactly the same. They are saying the same thing, roughly, but I’m not repeating a text I’ve been learning by heart. I’m focused on the ideas I’m trying to share, not on the precise words I should use. This means that, on stage, I’m improvising a bit, but within a succession of very clear frames.

- Regularly, as I’m repeating, I’m going to skip a point I wanted to make, without realizing it. I will discover it later, as I come back to the supporting deck of slides I have prepared. When that happens, it usually means that this point I want to make is not a natural part of the story. The story holds without it. In those cases, I have two options: abandoning that point, or rearranging the story so that it becomes a key part of it.

Les Huit Montagnes

The world is working against you

If you don’t prioritize your life

Simplification of simplification

The basics of OKR

Advice I’ve been giving others

L’aimant à opportunités

Taper juste

Sous prétexte de profiter du moment

L’avantage caché de la liseuse sur la tablette

Identifiez votre meilleure idée

Apprendre à jouer aux échecs

Best gift I’ve received this year

3 ways to improve your focus

Quotes

You become an expert

Psychological mecanisms

An old problem

Choisir ses batailles

Pause

Deux secrets

Générique de début

Un jongleur ne regarde pas ses mains

Regarder dans une autre direction

La rigidité du rituel

La chance de la danseuse de flamenco

Les pulsions se nourrissent du vide

Les idées timides

Rester à l’intérieur du bateau

Réagir plutôt qu’initier

Vous serez tellement terrorisés

Clarifier ses idées

Se préparer, pour faire face

Moins, mais mieux

Dessine-moi un poisson

Pousser tellement loin

La volonté est un muscle

Le secret pour changer n’importe quoi

Privé d’emails pendant 3 jours

Sur le bout de la langue

Qu’est-ce que l’engagement ?

Votre attention s’il vous plait

Construire quelque chose de tangible

10 choses apprises en 10 ans d’obsession

Il suffit d’une touche

Ces collègues ne savent pas qu’ils font l’objet d’une expérience

Dix fois plus d’effort

Au sujet de mes insomnies

Se confronter soi-même

35 bras

Un shoot de nouveauté

La configuration la plus simple

Percevoir la puissance

Des freins invisibles

5 étapes

Une opportunité en or

Le chemin de la simplicité

Ta vie se façonne

The sum of what you focus on

La possibilité de zapper

Le problème central

Très peu de méthodes

Je ne comprends pas

La raison profonde

Sous le signe d’un mot

Arrêter de penser à

Je creuse, en boucle

A perte de vue

On dérive en permanence

Les automatismes prennent le pas

Une ère de profonds changements

Chercher la concentration

Etre capable de se concentrer

Il n’écrit que lorsqu’il est épuisé

Passer à côté du beau